Infopoints med flexibelt modulsystem

Ett flexibelt system som skulle locka besökare till en mindre utställning eller informationsstation, och som samtidigt skulle kunna anpassas efter behov, ambition och lokal, efterfrågades. Carro & Co arbetade fram ett baskoncept med olika moduler att välja mellan som kan kläs i olika material och placeras och byggas ihop hur man vill. På så sätt kan unika infopoints skapas, utan att för den skull behöva "uppfinna hjulet igen". De valfria moduler som togs fram var broschyrställ, ingång, grund monter, djup monter, fönster/skärm, sittdel med eller utan laddstation, sittdel med monter samt sittdel med taktilt utrymme. Beklädnad av träfasad, tapet och skivmaterial. Samtidigt tog vi fram förslag på hur man får besökaren att kunna ta till sig information på ett mer kommunikativt och intressant sätt. Först ut var projektet Spektrum där några av modulerna valdes ut samt skalades ner för att kunna passa som ambulerande miniutställning. Foto: Paul Björkman

Typ av jobb: Event, Skyltmaterial, Övrigt

Publicerat: 2017-05-12

Välkommen till Borås mest miljövänliga biltvätt.

Strax innan semestern fick Carro & Co uppdraget att ta fram ett kommunikationskoncept för ICA Maxis biltvätt i Borås. Den mest miljövänliga biltvätten i Borås faktiskt, i och med deras nya svanenmärkning. Tidigare hade kommunikationen spretat lite och ett enhetligt koncept saknades. Briefen bestod i att skapa ett unikt identitet för MAXI Biltvätt samtidigt som man skulle känna igen sig från ICA Maxis formspråk. Konceptidén bestod i att med glimten i ögat och dubbelbottnade budskap stärka det unika faktum att man kan handla och tvätta bilen vid samma tillfälle. I första läget tog vi fram stortavlor, badge till personal, skyltar vid tvätten samt diverse butiksmaterial till ICA Maxi – det är ju här vi kan nå en stor del av målgruppen.

Typ av jobb: Grafisk profil, Kommunikationskoncept, Illustration, Skyltmaterial, Reklamkampanj, Printmaterial

Se jobb för denna kund: ICA Maxi, Maxi Biltvätt

Publicerat: 2014-08-14

A beautiful evening – en kväll i skönhetens tecken

En höstkväll med erbjudanden, mingel och inspiration, i skönhetens tecken. Kändisen från "Du är vad du äter" var på plats för att berätta om nya superdupermaskinen Omorphia Nordic 10.0. som behandlar både celluliter och och slimmar upp kroppen – utan att behöva använda kniven. Bubbel, snittar och prova-på-behandlingar gjorde kvällen till en lyckad affär, både för kunderna och Viktoriasalongen. Vi stod för flyers, annons i den lokala tidningen Uddevallaren och skylt till skyltföntret.

Typ av jobb: Skyltmaterial, DR, Annons, Printmaterial

Se jobb för denna kund: Viktoriasalongen

Publicerat: 2012-04-08

Nytt yttre för Viktoriasalongen

Äntligen var det dags för Viktoriasalongen att göra något åt den trista fasaden. Hela skönhetssalongen kläddes in i svart vinyl på plåt och nya skyltar gjorde pricken över i:et.

Typ av jobb: Skyltmaterial, Övrigt

Se jobb för denna kund: Viktoriasalongen

Publicerat: 2012-03-09

Segertoft & partner i ny och fräsch tappning

Steg 1: Ta fram en kommunikationsplattform och ge exempel på implementering.
Steg 2: Låta den nya plattformen, loggan och grafiska profilen genomsyra all kommunikation. Den nya "gröna" tråden syns nu i allt från visitkort, brevpapper, skyltar, dörrar och inredning till mappar, foldrar, hemsida, nyhetsbrev och annonser.

Typ av jobb: Grafisk profil, Kommunikationskoncept, Skyltmaterial, Printmaterial

Se jobb för denna kund: Segertoft & partner

Publicerat: 2010-12-01

Programmering: Grafi Technology